Monday, December 06, 2010

Salam Ma’al Hijrah 1432H bersamaan 7 disember 2010

Semoga iman diperkuatkan, amalan ditambah, perjuangan menegakkan syiar Islam dimantapkan.
Semoga tahun depan lebih baik dari tahun ini.


1 Muharram 1432 bukan sekadar hari cuti. Ia adalah permulaan ke jalan kebaikan dan meninggalkan segala kemungkaran. Jadikanlah hijrah yang sebenar seperti hijrah Nabi Muhammad SAW.

Salam Maal Hijrah



Rasa macam sekejap je dah sampai tahun baru hijrah. Mungkin ada yang tak perasan dan mungkin terlupa yang tahun baru hirah atau maal hijrah hanya beberapa hari saja lagi. Kalau mengikut kalendar masihi maal hijrah iaitu 1 Muharam 1432 H adalah pada hari selasa ni iaitu 7 Disember 2010.



InsyaAllah petang ni pi Sambutan Maal Hijrah Peringkat Negeri Selangor

Tarikh : 6 Disember 2010 (Isnin)
Masa : 6.00 petang
Tempat : Masjid Negeri, Shah Alam
Dirasmikan oleh DYMM Sultan Selangor

Semua muslimin dan muslimat dijemput hadir
AKTIVITI YANG DIADAKAN :
  • Bacaan Doa Akhir Tahun Dan Awal Tahun
  • Titah DYMM Sultan Selangor
  • Ceramah Khas Sempena Maal Hijrah
  • Pengumuman Dan Anugerah Tokoh Maal Hijrah Peringkat Negeri Selangor
"SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH 1432 / 2010 MASIHI"




Lagu maal hijrah di bawah merupakan lagu yang berkumandang setiap kali sambutan Maal Hijrah diadakan tak kira lah kat sekolah atau kat tv. Saya pun tak tahu tahun bila lagu ni dibuat tapi dari zaman sekolah rendah dulu lagi lagu ni dah popular. 



Reactions:

0 comments:

Contact Me

Snap & Read with QRCODE Reader

http://zxing.appspot.com/generator/