Sejak 19 tahun yang lalu, Readers Digest telah menemui pengguna biasa untuk meminta pendapat mereka mengenai apa jenama produk dan perkhidmatan yang penting kepada mereka. Dengan tahun penyelidikan di belakang kita, kita dapat yakin membedah dengan tepat apa ciri-ciri jenama yang dipercayai perlu memproses untuk kekal relevan dan tujuan untuk pengguna Asia.
Jenama yang dipercayai mendapat tarikan antarabangsa, namun pada masa yang sama bergantung kepada rangkaian tempatan yang kukuh. Ia mempunyai kaitan individu untuk semua penggunanya. Sama ada ia adalah satu produk atau perkhidmatan, kepercayaan adalah apa yang meyakinkan kita bahawa kita membuat pilihan yang tepat.
Kos, kualiti dan kebaikan merupakan faktor-faktor penting bagi pengguna. Namun, ia adalah penting untuk jenama untuk kekal setia kepada janji-janjinya. Walaupun pelbagai jenama baru datang dan ada yang telah lenyap dari trend, apa yang menarik perhatian adalah mengekalkan kepercayaan dan memenangi kepercayaan kepada jenama-jenama tertentu.
Dalam kaji selidik itu, pengguna diminta memberikan penarafan berdasarkan enam kriteria iaitu sifat amanah dan boleh dipercayai, kualiti, nilai, pemahaman tentang keperluan pengguna, inovasi dan tanggungjawab sosial.
Bagi kategori perkhidmatan institusi pendidikan termasuk semua Universiti Malaysia tahniah kepada yang berjaya kerana telah mendapat kepercayaan pengguna:
Universti Awam / Public University Universiti Malaya - Platinum Universiti Sains Malaysia (USM) - Gold Universiti Teknologi MARA (UiTM) - Gold Universiti Swasta / Private University Limkokwing University of Creative Technology - Gold Sunway University - Gold Taylor’s University - Gold
bagi kategori seterusnya boleh rujuk dilaman web Reader's Digest trusted brands 2017 result
sumber : http://rdasiatrustedbrands.com/malaysia/
0 comments:
Post a Comment