Wednesday, May 10, 2017

Mencuba nasib di ITEX 2017


Alhamdulilah setelah meraih Anugerah Emas di pertandingan Ekspo Reka Cipta, Inovasi dan Reka Bentuk (Invention, Innovation & Design Exposition) -IIDEX yang lalu ->



pihak Research Innovation Business Unit (RIBU) - UiTM telah mencalonkan produk inovasi kami Solat Alert Software (SAS) kami ke International Invention, Innovation & Technology Exhibition (ITEX 2017) yang berlangsung pada 11 hingga 13 Mei 2017 di Kuala Lumpur Convention Center (KLCC) 

ITEX 2017kali ini kembali dengan satu matlamat di hadapan: memperkasakan usahawan untuk beralih daripada penemuan saintifik bagi aplikasi komersial. Selaras dengan Tahun Pengkomersilan Malaysia seperti yang diperjuangkan oleh Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi, ITEX 2017 akan terus berusaha pada tema ini dan bertujuan untuk membuat idea-idea besar secara komersial berdaya maju. Jangkaan ITEX 2017 adalah bahawa pasaran akan datang untuk menerima pakai hasil kerja penyelidikan asas dan menyeluruh dan seterusnya menterjemahkan penemuan ini ke dalam kesan komersial.

Pada masa yang sama, penganjur Reka Cipta Antarabangsa, Inovasi dan Teknologi (ITEX) juga menjadi mempamerkan beratus-ratus ciptaan bijak oleh minda muda melalui penganjuran World Young Inventor Exhibition (WYIE) in 2017.



source:
http://itex.com.my/

Alhamdulilah inovasi kami Solat Alert Software (SAS) telah dicalonkan ke International Invention, Innovation & Technology Exhibition (ITEX 2017) yang berlangsung pada 11 hingga 13 Mei 2017 di Kuala Lumpur Convention Center (KLCC).. doakan semoga berjaya ..Aamin
#Invention #Innovation #Technology #Exhibition #WYIE #AYIE #MYIE

0 comments:

Contact Me

Snap & Read with QRCODE Reader

http://zxing.appspot.com/generator/