Tuesday, May 24, 2011

Musim Harum Manis di Perlis

-2048532738


Sebut sahaja Perlis, ramai yang akan mengaitkannya dengan Harum Manis, sejenis mempelam yang subur di negeri utara tanah air sehingga menimbulkan keghairahan sesiapa sahaja untuk membelinya termasuk penduduk dari negeri lain. Walaupun harganya meningkat setiap tahun, orang ramai sanggup beratur panjang semata-mata mahu membeli Harum Manis. 
 
Harum Manis merupakan sejenis buah yang popular dan hanya terdapat di negeri Perlis. Buahnya yang berbau harum dan isinya yang tebal kekuningan serta rasanya yang enak pasti menawan hati sesiapa saja yang mencubanya.
Musim Harum Manis adalah sekitar bulan April hingga Jun. Ramai individu, penjual dan pengusaha restoran mengambil kesempatan ketika musim Harum Manis untuk menikmati keenakan serta hasil jualannya.

Fenomena mangga Harum Manis yang sangat terkenal di negeri Perlis bakal melanda. Pihak harummanis.webs.com tidak ketinggalan dalam menerima tempahan yang ingin merasakan keenakan dan keharuman mempelam ini yang hanya berbunga pada awal musim kemarau dan masak pada awal musim hujan.

0 comments:

Contact Me

Snap & Read with QRCODE Reader

http://zxing.appspot.com/generator/