Sunday, June 13, 2010

Tempat ketiga bagi Peringkat Penciptaan Kegunaan Awam dalam Anugerah Inovasi Selangor 2010.

Sempena Fetival Sains Teknologi dan Inovasi Selangor 2010 (Fesstis 10) yang berlangsung di Kompleks PKNS bermula 11 - 13 Jun 2010, saya bersama kumpulan KIK eWave dari Perpustakaan Tun Abdul Razak, UiTM telah berjaya mendapat tempat ketiga bagi Peringkat Penciptaan Kegunaan Awam dalam Anugerah Inovasi Selangor 2010.


Festival yang bertemakan 'Rakyat kreatif Selangor Inovatif' ini telah menarik ramai pencipta inovasi. Objektif penganjuran FesSTIS'10 pada kali ini adlah untuk meningkatkan kreativiti para belia Selangor bagi menghasilkan produk lebih bermutu yang dapat dikomersilkan di peringkat tertinggi. Informasi dalam bidang sains, teknologi dan inovasi dapat dikongsi dan dimanfaatkan secara lebih dekat dan efektif. Menjadikan Negeri Selangor sebagai negeri ICT (Information & Communication Technology) terulung di Malaysia seterusnya menyumbang kepada kadar pertumbuhan ekonomi negeri.


Sempena pameran FesSTIS 2010 di PKNS , Shah Alam , Selangor, kumpulan e-WAVE telah diwakili oleh En Azmir bagi sesi temuramah bersama WebTV Selangor

#inovasi

0 comments:

Contact Me

Snap & Read with QRCODE Reader

http://zxing.appspot.com/generator/