Wednesday, January 01, 2020

Tahun 2020


Sedar atau tidak sedar kita sudah melangkah ke tahun baharu 2020 dan pastinya memori atau kenangan tahun-tahun sebelum ini, sama ada yang indah ataupun tidak, merupakan pengalaman mematangkan kita semua yang boleh dijadikan iktibar bagi menghadapi dugaan bakal mendatang pada tahun baharu 2020 ini.
Tahun Baru 2020 juga dikenal dalam bahasa Inggris New Year, Kalender 2020 Georgian dimulai pada tanggal 1 Januari dan berakhir pada tanggal tiga puluh satu Desember (Masehi).

Untuk Kalender Hijriyah dimulai tanggal 1 Muharram dan berakhir pada tanggal tiga puluh satu Dzulhijjah (Untuk Kalender Hijriyah),

Seperti sedia maklum ada dikalangan kita sudah menempuh tahun 2019 dengan penuh rintangan dan cabaran dan pastinya terdapat banyak peristiwa yang pahit mahupun yang manis terjadi dalam kehidupan masing-masing sepanjang 365 hari tersebut.

Tanpa iman, hati akan mati. Hari ini adalah kenyataan, kemarin adalah kenangan, hari esok adalah impian. Sucikan hati, jernihkan pikiran. Sambutlah tahun seterusnya dengan penuh harapan dan semangat selagi diberi peluang untuk hidup oleh Allah S.W.T


Tahun 2019 telah berlalu dan memberi berkah. Diharapkan juga resolusi dan persediaan yang dibuat bagi menghadapi kehidupan di tahun baru 2020 berjaya dicapai. Semoga kehadiran tahun baharu 2020 ini akan memberi makna yang besar kepada kita semua serta memberi kita dorongan untuk terus berusaha bagi mencapai kejayaan yang diimpikan.  Semoga  tahun 2020 akan menjadi tahun yang lebih baik lagi. Selamat Tahun Baru 2020!

















keredit kepada  :  https://kalendarkudaislamik.blogspot.com/

Pada masa dulu Malaysia digambarkan dengan pelbagai imagenasi pada tahun 2020







https://www.slideshare.net/futureagenda2/future-agenda-2010-global-insights-the-world-in-2020

https://www.slideshare.net/timjones72/future-agenda-the-world-in-2020

https://www.futureagenda.org/


1 comments:

Betcentre said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Contact Me

Snap & Read with QRCODE Reader

http://zxing.appspot.com/generator/